Aktiviteter – efterår 2018

18-556_Hjerteforeningen_Efteraar_A4

Velkommen til efterår 2018 i Hjerteforeningen

Bliv vanebryder med Hjerteforeningen

Et helt nyt tilbud introduceres i Hobro af Hjerteforeningen og LOF. Et vanebryderhold for dig som gerne selv vil være med til at fastsætte mål for en varig livsstilsomlægning i givende fællesskaber. Har du dårlige vaner som du vil bryde med, måske du gerne vil være mere aktiv i hverdagen og ikke mindst selv tage styring på, hvordan din livsstil skal omlægges, så er vanebryderholdet et godt sted at starte. Kurset er ikke et quick fix ud i vægttab, men en undersøgende tilgang til selv at tage mere styring omkring varig livsstilsomlægning udtaler Dorthe Lykke Olesen fra Hjerteforeningen. Vanebryderforløbet består af seks intromødegange med forskellige motionsaktiviteter, hverdagsmad med groft og grønt, samt motiverende vanebryderøvelser. Herefter beslutter vanebryderholdet selv hvordan de vil fortsætte med forskellige aktiviteter. Første mødegang er tirsdag den 28/8 kl. 19.00-21.00 på Cemtec, Majsmarken 1, Hobro

Hjerteforeningen i Mariagerfjord har sammensat et meget ambitiøst efterårsprogram med nye tiltag som vanebryderholdet, et naturoplevelsestur med bus til Nationalpark Thy lørdag den 22. september. Udover guidet besøg i store dele af Nationalpark Thy, så skal vi opleve Klitmøller/Cold Hawaii og Stenbjerg landingsplads. Turen slutter på Stenbjerg Kro med servering af Nationalpark platten. Turen er velegnet for hele familien.

Mentalsundhed, stress og søvn hænger sammen, så Hjerteforeningen har i samarbejde med Rådgivningscentret i Aarhus sammensat et temamøde på Hobro Bibliotek den 29. oktober.  Her får du får den nyeste viden samt redskaber til at hjælpe dig selv. Hjerte-kar-sygdom kan give stress og påvirke søvn og humør negativt. Formål er, at give dig mulighed for at reflektere over hvilke ændringer i din hverdag, som måske kan medvirke til at reducere stress og give dig en bedre livskvalitet.

Hovedaktiviteten i Hjerteforeningen er den ugentlige Hjertemotion, som nu omfatter 8 ugentlige hold i Hobro, Arden, Assens og Hadsund. Så mon ikke der også er et træningstilbud til dig, og du må gerne tage din ægtefælle eller nabo med. Det er nu sjovere at træne i fællesskab med andre, og så sikrer du også at du kommer afsted hver uge. Det nyeste tilbud er om tirsdagen i Assens Hallen.

Hjerteforeningen er også aktiv med blodtryksmålinger i Matas, og det populære Madværksted for bedsteforældre og børnebørn tilbydes denne sæson på Valsgaard Skole. Det foregår i ugerne 43 til 46 og yderligere oplysninger fås hos Jette Gade på jettegade54@gmail.com.

Vi er også klar med Nytårskuren 2019. Vi får besøg af Hjerneforsker Peter Lund Madsen på Hobro Gymnasium den 5. februar. Køb billetter nu – der bliver rift om dem.

Vil du vide mere om de mange tilbud så kan du altid se de enkelte menupunkter her på Hjerteforeningen Mariagerfjords hjemmeside. Husk at tilmelding altid er via LOF Mariagerfjord-Rebild. https://lof.dk/mariagerfjord-rebild eller tlf. 24479969.